Enjoy Your Stay -
jak sprostać oczekiwaniom gości w 2021 roku?
Właśnie mija 5 lat od momentu, gdy rzuciliśmy sobie to wyzwanie, otwierając Hotel Sadova. Zarówno my, jak i nasi goście zmieniliśmy się na przestrzeni tego czasu, co w połączeniu z 5-tą rocznicą skłoniło mnie do pewnych refleksji oraz podsumowań.
Pokażę Wam, jak dostosowaliśmy nasze działania i strategię komunikacji w kontekście funkcjonowania hotelu. Mam nadzieję, że nasze podejście może stać się ciekawą inspiracją i przykładem skutecznej odpowiedzi na oczekiwania gości w 2021 roku.
Współcześni goście, czyli kto?
Zapewne wielu hotelarzy zgodzi się ze mną, że obecnie ponad połowa podróżujących jest z pokolenia millenialsów - osób urodzonych między 1980 a 2000 rokiem. Wydają więcej i podróżują znacznie częściej niż jakakolwiek inna grupa wiekowa, ale z tego też względu ich oczekiwania są zazwyczaj inne niż pozostałych gości.
Chcą aktywnie odkrywać świat, a tym samym zdobywać lokalne doświadczenia. Są samowystarczalni, z łatwością korzystają z nowych technologiach i bardzo aktywnie używają mediów społecznościowych. Planują wakacje przez aplikacje i strony internetowe, a ich priorytetem jest nie tylko komfort noclegu oraz jakość usług, ale też możliwość zyskania wyjątkowych przeżyć.
Oczekują tak zwanego “efektu WOW”. I my postanowiliśmy im go zapewnić.
Efekt WOW w Hotelu Sadova
Zaczęliśmy od wzięcia pod lupę cech osobowości, zainteresowań i nawyków naszych gości. Na tej podstawie stworzyliśmy listę atrakcji i udogodnień, które nie tylko zaspokoją ich oczekiwania oraz potrzeby, ale także zagwarantują coś więcej - doświadczenia, które trudno będzie uzyskać w innym miejscu.
Pierwsza w Polsce pijalnia cydrów
W sercu Gdańska stworzyliśmy ogród cydrowy wraz z pierwszą w Polsce pijalnią cydrów. Nasi goście mogą poznać różnorodne gatunki tego lekkiego trunku i delektować się nim we wnętrzu przepięknego ogrodu w samym centrum miasta.
Jedzenie w rytmie slow
Naszą restaurację Papieroovka Cider Garden prowadzimy w duchu Slow Food. Nasi goście mogą swobodnie celebrować posiłki - tak, jak chcą i lubią. Rozpieszczamy ich kubki smakowe żywnością od regionalnych dostawców. Potrawy są przygotowywane w tradycyjny sposób, wyłącznie z nieprzetworzonych produktów. Nie stosujemy żadnych półśrodków.
Hotel Sadova to miejsce dla małych i dużych gości
Wielu naszych gości uwielbia rodzinny wypoczynek i u nas mają do tego idealne warunki. Organizujemy animacje dla dzieci, aqua aerobic, zajęcia z zumby, warsztaty kulinarne i wiele innych atrakcji. Chcemy, by każdy czuł się odpowiednio zaopiekowany.
Również czworonożni członkowie rodziny są u nas mile widziani - na każdego w pokoju czeka legowisko i miska.
Kontakt “face to face”, czyli idziemy pod prąd
Wiemy, jak ważna przy podróżowaniu jest nowa technologia i wszelkiego rodzaju ułatwienia z nią związane. I chociaż są one u nas dostępne, to mimo wszystko skupiamy się na kontakcie bezpośrednim, budując z naszymi gośćmi długofalowe relacje.
Technologia służy nam do optymalizowania doświadczeń gości oraz pomaga w codziennej komunikacji, ale nigdy nie zastąpi kontaktu z drugim człowiekiem face to face. I wbrew pozorom to podejście się sprawdza - coraz częściej okazuje się, że mimo wszystkich technologicznych możliwości nasi goście wolą wybrać bezpośredni kontakt.
W social mediach wrzuciliśmy na luz
Łamiemy stereotypy i dajemy poznać się gościom nie tylko jako hotel, lecz przede wszystkim jako ludzie. Na naszym Facebooku i Instagramie pojawia się cały zespół - i to często w bardzo nieoficjalnej formie. Opowiadamy o sobie, tańczymy, czerpiemy radość z nawiązywania kontaktu z naszymi gośćmi. To nie tylko skuteczny sposób autopromocji, który wzbudza pozytywny odbiór, ale też czysta przyjemność dla nas.
Na podstawie doświadczeń z ostatnich lat śmiało mogę powiedzieć, że kluczem do sprostania oczekiwaniom gości były elastyczność, otwartość na zmiany i aktywne słuchanie ich potrzeb: od tych żywieniowych aż organizację niespodzianek czy spotkań last minute.
Z pewnością niezwykle pomocny był fakt, że wielu naszych pracowników jest z nami od początku otwarcia hotelu. Doskonale więc znają naszych gości i wiedzą, na czym im zależy, dlatego mogą wspólnie tworzyć dla nich pozytywne doznania. Wniosek? Bez świetnego zespołu nie ma świetnego hotelu i zadowolonych gości.
Małgorzata Kołnierzak
Dyrektor Hotelu Sadova****
Get 10% discount! - join the Newsletter
In order to provide services at the highest level, the Service uses cookies stored in the browser's memory. Detailed information about the purpose of their use, including processing of user activity data and advertising personalization, as well as the possibility to change cookie settings, can be found in the Privacy Policy.
By clicking ACCEPT ALL, you consent to the use of technologies such as cookies and to the processing by Sadowa Sp. z o.o., Grunwaldzka 56, 80-241, Gdańsk, of your personal data collected on the Internet, such as IP addresses and cookie identifiers, for analytical and marketing purposes (including automated ad targeting, measuring their effectiveness, and processing user data for analytical purposes). You can change cookie settings and detailed consent preferences in the settings.